Förlossningsberättelse!

Allt började tisdagen den 13e april.
Hade sovit hos syster linn från måndagen till tisdagen.
klev upp som vanligt på morgonen och gick på toaletten för att kissa.
Märke då att de plaska till i toaletten, sen insåg jag att de var slemproppen som hade gått.
Tänkte inte så mycket mer på det så jag och linn åt frukost tillsammans och sen gick vi ner på stan.
Jag var också överpigg den här dagen, kände att jag bara vela gå jätte mycket.
Vi gick runt och tittade lite i affärer, fikade ute i solen och bara tog de lugnt.
Sen träffade vi mamma och de var då jag började känna en massa sammandragningar.
Dom var inte alls nå smärtsamma utan bara en massa sammandragningar tätt intill varandra.

Åkte upp med mamma till albert och helbert, då började dom komma ännu tätare men gjorde fortfarande inge ont.
Berättade för mamma som sa att hon snart trodde att de skulle vara dax.
Jag och syrran åkte hem till henne yttligare ett tag sen, och jag var så himla sugen på att röra mig så vi spelade lite fotboll.

Åkte hem mot kvällen och satt mig och tittade på tv, blev väldigt trött sen och tänkte sova.
Men då började sammadragningar gå över till värkar.
Dom var nu inte så täta men lite smärtsamma ändå.
2 timmar senare ungefär så började dom komma mycket tätare med 4 min mellanrum, då sa jag åt mamma och hon ringde in till förlossningen.

Hon sa att vi var välkommen in, så vi åkte in vid 04;30 tiden.

När vi kom in så fick jag ett rum där dom tittade hur täta värkarna var, sen fick jag ta en varm dusch som just då var väldigt skönt.

Men de hjälpte inte alls efter ett tag, och de började göra väldigt ont.
Hon undersökte mig och såg att jag var öppen 4 cm.
Hon sa att jag hade gjort ett bra jobb hemma.

Dom tog hål på hinnorna vilket jag inte alls tyckte var skönt.

några timmar senare var jag öppen 5 cm och jag testade lustgasen.
Tyckte inte alls att den hjälpte så tog bort den också och bara andades genom allt.

Bad senare om EDA och 30 min senare var narkosläkaren där för att lägga den.
Men då var de försent, sa till barnmorskan att de kändes som jag måsta gå på toaletten och göra nr 2.
Men då förstod vi på en gång vad som var på gång.
Fick ställa mig på knäna mot sängen vilket jag inte alls tyckte var nå skönt, jag sa hela tiden att jag måsta krysta men jag fick inte göra de.
Gjorde väldigt ont tyckte jag efterom jag inte alls hade någon bedövning, varken eda eller lustgas.

Sen efter ca en halvtimme så sa hon åt mig att jag fick börja krysta, vilket jag tyckte var väldigt skönt.
Men sen började theas hjärtljud att sjunka och kom ner till 30 slag, då kom en extra läkare in och han fick ta ut henne med sugklocka.

Men då la dom henne på mitt bröst som var så helt underbart!
En välskapt liten flicka på 3546 g och 51 cm lång. En solig dag den 14 april !

Hon föddes i graviditetsvecka: 38+5.

Från att jag kom in så tog de 9 timmar och 17 minuter.



Hon sög även på tummen de första hon gjorde lillgumman när hon kom ut. <3


mammas gullunge! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0