Graviditets & förlossnings frågor.

När fick du reda på att du var gravid? slutet mot augusti nångång. :)

Blev det en chock? Njae, anade att jag var gravid, men inte helt säker.

Hur gammal var du? 16

Hade du mycket halsbränna? nepp.

Spydde du mycket? nej, inget alls.

Hade du mycket foglossning? ja, rätt så mycket mot slutet.

Ditt sf mått som störst? minns inte, men de var rätt så litet, bm trodde att hon skulle väga runt 2900 g.

Har du fått bristningar? en bak på ryggen två på brösten, och två på låren. Men inga på magen eller så.

Trodde du att det var en pojke eller flicka? pojke ..

Vad hoppades du på? det spelade ingen roll, från början trodde jag hela tiden att de skulle bli en flicka, men sen började jag tro på en liten pojk, men de blev en jätte vacker , underbar liten flicka! :D

Gick du över tiden? nepp :)

Födde du för tidigt? Ja , 9 daagar.

Hur var förlossningen? den var helt okej.

Blev du sydd? ja , rätt mycket också + dom klippte upp också utan bedövning, inte skönt ;o

Dragen med sugklocka? japp, hennes hjärtslag gick ner till 30

Hur många var inne i förlossningsrummet? Mamma, jimmy, och 2 bm, sen kom det in en till "gubbe" som fick dra ut hennes med sugklocka när hjärtrytmen gick ner så mkt.

Hade du någon nära med dig? ja, mamma.

Vilket BB födde du på? Hudiksvalls BB.

Hur stor var bebisen? 51 cm 3546 gram

Blev det en pojke eller flicka? Flicka :)

Vad fick den heta? Thea tilde tindra johansson.

Var allting värt det? ABSOLUT skulle lätt göra om de igen direkt efter! Finns ingenting mer så underbart än min lilla flicka liggandes brevid mig. :)


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja tack så jätte mycket för tipset :)<3

Jag höll seriöst på att ge upp där ett tag! Usch, man blir ju helt förstörd utan sömn.



2010-10-08 @ 20:31:38
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Liza

så lite så :) <3 kul att de funkade för dig. :)

ja de förstår jag, man vet ju sen förut när man bara varit vaken ändå halva natten, och sen ska man ändå upp till skolan.

2010-10-09 @ 15:41:11
Postat av: 17 år och ung mamma

söt hon är :)

2010-10-10 @ 12:27:20
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/
Postat av: Liza

Ja visst är hon :)

Din son med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0